Integritetspolicy

Senast uppdaterad: 2025-08-11

Integritetspolicy för Sverige Lojality AB ("Lojality")

Sverige Lojality AB, org. nr. 559532-7536, ("vi", "oss", "vår", "Lojality") är dedikerade till att skydda din personliga integritet. Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in, använder, delar och skyddar personuppgifter i samband med vår plattform och våra tjänster ("Tjänsterna"), i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

Denna policy gäller för:

Kunder: De företag som använder våra Tjänster för att bygga och hantera sina kundrelationer.

Slutanvändare: De individer (våra Kunders kunder) som interagerar med våra Tjänster, till exempel genom ett digitalt lojalitetskort.

Besökare: Individer som besöker vår webbplats.

Vi agerar som personuppgiftsansvarig för de uppgifter vi samlar in från våra Kunder och Besökare. När vi behandlar Slutanvändares data på uppdrag av våra Kunder, agerar vi som personuppgiftsbiträde.

1. Vilka uppgifter samlar vi in och varför?

Vi samlar endast in information som är nödvändig för att tillhandahålla och förbättra våra Tjänster.

För våra Kunder (företagen):

Kontakt- och Företagsinformation: Namn på kontaktperson, företagsnamn, e-postadress, telefonnummer, adress. Vi behandlar dessa uppgifter för att kunna fullgöra vårt avtal med er, hantera fakturering och tillhandahålla support.

Betalningsinformation: Faktureringsuppgifter och betalningshistorik. Detta krävs för att fullgöra avtalet och följa bokföringslagen.

Användardata: Information om hur ni använder vår plattform. Detta behandlas med berättigat intresse som grund, för att kunna förbättra och optimera Tjänsterna.

För Slutanvändare (era kunder):

Identifieringsinformation: Namn, e-postadress, telefonnummer som ni tillhandahåller vid registrering. Detta görs på uppdrag av vår Kund för att de ska kunna fullgöra sitt avtal (lojalitetsprogrammet) med er.

Transaktionsdata: Information om köp, besöksfrekvens och lojalitetspoäng. Detta görs på uppdrag av vår Kund för att hantera lojalitetsprogrammet.

För Besökare och vid Marknadsföring:

Kontaktinformation vid intresse: Om du anmäler dig till nyhetsbrev, webinar eller events samlar vi in namn och e-postadress med ditt samtycke eller baserat på berättigat intresse efter en kontakt. Dessa uppgifter sparas i upp till 1 år efter senaste kontakt.

Teknisk data: IP-adress, webbläsartyp och information om hur du navigerar på vår webbplats, insamlad via cookies. Detta görs med ditt samtycke.

2. Uppgifter vi inte behandlar

Vi behandlar aldrig känsliga personuppgifter såsom etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse, hälsa eller sexuell läggning. Våra Tjänster är inte riktade till minderåriga och vi samlar inte medvetet in data från personer under 18 år.

3. Hur vi delar dina uppgifter

Din integritet är fundamental för oss. Vi säljer aldrig dina personuppgifter. Vi kan dela dina uppgifter i följande, strikt kontrollerade situationer:

Med våra Kunder: Slutanvändares data delas med det specifika företag (vår Kund) vars lojalitetsprogram de är medlemmar i.

Med Tjänsteleverantörer (Personuppgiftsbiträden): Vi anlitar tredjepartsleverantörer för nödvändiga funktioner som datahosting (servrar) och betalningshantering. Dessa parter är bundna av personuppgiftsbiträdesavtal och får endast behandla data enligt våra instruktioner.

Vid rättsliga förpliktelser: Om lagen kräver det kan vi lämna ut dina uppgifter till myndigheter.

4. Datalagring

Vi lagrar personuppgifter endast så länge som det är nödvändigt för ändamålet.

Kunddata: Lagras så länge avtalsförhållandet består och därefter i upp till 3 år baserat på berättigat intresse för att hantera eventuella anspråk. Fakturaunderlag sparas i enlighet med bokföringslagen.

Slutanvändardata: Behandlas så länge vår Kund instruerar oss, eller tills Slutanvändaren begär radering från vår Kund.

5. Dina rättigheter enligt GDPR

Du har full kontroll över dina personuppgifter. Du har rätt att:

Få tillgång: Begära en bekräftelse på om och hur vi behandlar dina uppgifter, samt få en kopia av dem.

Få rättelse: Korrigera felaktig eller ofullständig information.

Bli raderad: Begära att vi raderar dina uppgifter, om det inte finns en rättslig grund (som bokföringslagen) som kräver att vi behåller dem.

Återkalla samtycke: När som helst återkalla ett samtycke du gett, till exempel för nyhetsbrev.

Begränsa behandling: Begära att vi tillfälligt upphör med behandlingen av dina uppgifter under vissa omständigheter, t.ex. medan vi utreder en invändning från dig.

Invända mot behandling: Invända mot behandling som baseras på vårt berättigade intresse, t.ex. direktmarknadsföring.

Dataportabilitet: Få ut de uppgifter du själv har lämnat i ett maskinläsbart format för att överföra dem till en annan aktör.

Inga klagomål: Du har rätt att lämna in klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) om du anser att vår behandling strider mot lagen.

För att utöva dina rättigheter, kontakta oss. Om du är Slutanvändare, kontakta i första hand det företag vars lojalitetsprogram du tillhör.

6. Datasäkerhet och internationella överföringar

Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina uppgifter. Våra servrar finns inom EU/EES. Om data undantagsvis skulle behöva överföras utanför EU/EES, säkerställer vi att det sker med lämpliga skyddsåtgärder, såsom EU-kommissionens standardavtalsklausuler.

7. Cookies

Vår webbplats använder cookies. När du besöker oss får du valet att acceptera eller neka cookies som inte är strikt nödvändiga för webbplatsens funktion.

8. Ändringar i denna policy

Vi kan uppdatera denna policy. Den senaste versionen finns alltid på vår webbplats. Vid väsentliga ändringar meddelar vi dig via e-post eller i Tjänsterna.

9. Kontakta oss

Vid frågor, kontakta oss:

Sverige Lojality AB Karl Gustavsgatan 28 411 25 Göteborg E-post: [email protected]